komik bilgisayar esprileri

bilgisayar esprileri, Komik bilgisayar espirileri saçma sapan sorular ve görevlilerin çıldırması.

Yardım Masası ve Müşteri Diyalogları

Bu bir fıkra değil, Word Perfect'in yardım hattında banda alınmış bir telefon konuşması ama, çok güleceksiniz. Bu konuşma sonrası help desk elemanı işinden kovuluyor. Kovulduktan sonra da şirketi kendisini "Gerekçesiz" işten çıkardığı için mahkemeye veriyor. Olay şöyle. Telefon çalar:
- Yardim hattı, buyurun, nasıl yardımcı olabilirim?
- Bir sorunum var.
- Nasıl bir sorun?
- Yazı yazıyordum, birden bütün kelimeler gitti?
- Gitti mi?
- Yok oldu!
- Ekranda şu anda ne görüyorsunuz?
- Hiçbir şey.
- Hiçbir şey mi?
- Yazdığım hiçbir şey ekrana çıkmıyor.
- Hala Word perfect programında mısınız yoksa programdan çıktınız mı?
- Bunu nereden bileyim?
- Ekranda bir "C" harfi görüyor musunuz?
- Bir "hece" mi?..
- Boş verin. Ekranda yanıp sönen bir çizgi var mı?
- Söyledim ya hiçbir şey yazmıyor.
- Monitör üstünde yanan bir lamba var mı?
- Monitör ne?
- Ekranı olan yer, televizyon gibi...Çalıştığını gösteren küçük bir lamba var mı?
- Bilmiyorum.
- Monitörün arkasına bakın, oraya bir elektrik kablosu giriyor olması lazım. Görebiliyor musunuz?
- Evet.
- Harika, o kabloyu takip edin duvarda elektriğe bağlı mı bana söyleyin.
- Bağlı.
- Harika
- Monitörün arkasına bakınca bağlı olan tek kablo mu gördünüz, yoksa iki tane mi?
- Görmedim.
- Tekrar bakar misiniz, ikinci bir kablonun da bağlı olması lazım.
- Evet buldum.
- Tamam, şimdi onu takip edin bilgisayara bağlı mı diye bakın.
- Kabloya ulaşamıyorum.
- Ulaşmayın, bağlı mı diye bakabilir misiniz?
- Olmuyor.
- Bir şeyden destek alıp eğilip bilgisayarın arkasına baksanız....
- Eğilmek dert değil, karanlık olduğu için bakamıyorum.
- Karanlık mı?
- Ofisin ışıkları kapalı, pencereden gelen ışık yetmiyor.
- Ofisin ışıklarını yakın.
- Yanmaz.
- Neden?
- Elektrikler kesik.
- Elektrikler mi kesik. Tanrım...! (Kısa bir sessizlik)
- Bilgisayarın kutusu, kitapları her şeyi duruyor mu?
- Evet dolapta.
- Şimdi bilgisayarı sökün , aynen aldığınızdaki gibi paketleyin ve aldığınız dükkana iade edin.
- Durum bu kadar kötü mü?
- Korkarım öyle!
- Peki tamam. Onlara ne diyeceğim?
- Ben bilgisayar kullanamayacak kadar aptalım" diyeceksiniz...


MASA BİTTİ
Belki çoğunuz duymuşsunuzdur; şu "masa bitti" hikayesini ama bir de duymayanlar için bir de ben anlatayım. 1994 senesiydi. Bir arkadaşım okula bizi ziyarete gelmişti. Sonra başından geçen bir olayı anlattı. Bunlar bir yere makine vermişler. Verdikleri yerdeki artık köy ağası mıdır bilmem, bu makineyi alan adam yav aldım ama neyin nesi diye merakından makinenin düğmesine basıp açmış. Yanında kimse de yokmuş herhalde. Sonra fareyi fark ediyor. Bakıyor ki fareyi götürdükçe ekranda bir şeyde hareket ediyor. Bundan sonra butonu fark ediyor. Butona basıp bir pencereyi alıp taşımaya başlıyor. Daha sonra masanın kenarına kadar fareyi getiriyor. Ama pencerede daha orta yerde olan pencereyi daha kenara çekmek için masa yetmeyince açıyor telefonu masa bitti ne yapayım...?

AVUÇLAYIN
Yazdığımız programın kursunu veriyorduk. Orada daha hiç bilgisayar görmemiş insanlara program anlatıyorduk. Orda birisi dikkatimizi çekti. Adam fareyi alıyor altındaki yuvarlak topu eliyle oynatıyor sonra yere koyup parmağı ile sinek avlar gibi tak basıyor. Fare kayıyor bir türlü isabet ettiremiyordu. Biz de o sıralar programın testlerini yeni bitirmiştik. Adam yav bu program çalışmıyor deyince bir iki baktım ama program çalışıyor. Ben adamın neden çalıştıramadığını farketmediğimden pek ilgilenmedim. Arkadaşım farketmiş.Oradan bağırıyor: "Mouse'u parmaklamayın avuçlayın..."

VİRÜS-1
Şaka maka değil gerçekten olan bir olay. Bir ara daha bilgisayar virüslerinin yeni yeni Türkiye’de yaygınlaştığı iyi kötü pek çok kişinin bilgisayar virüsünden haberi olduğu dönemlerdi. Bir devlet dairesinde ekrana çıkan değişik yazıların sebebini sorunca cevap olarak bilgisayarlara virüs bulaştığını öğreniyor. Bilgisayarlar ilaçlanıp bir hafta kullanıma kapatılıyor.

KABLO
Bilirsiniz BNC Network kabloları anten kablosu gibi kablolardır. Delinmemeleri gerekir. Kısa devre olduklarında Network çalışmaz. Birileri farketmediği sürece Network’ün neden göçtüğünü tespit etmek son derece zordur. Birileri duvarda dursun diye bu kabloyu zımbalamış.

VİRÜS-2
Virüslü disketler olayını pek çoğunuz biliyorsunuzdur. Yine dergilerden birinde söyle bir mesaj vardı. "Disketin kenarında bir delik var. Virüs oradan mi giriyor acaba." Başka bir yerde şöyle bir mesaj vardı. "Disketteki virüs bize bulaşır mı.", Bir başkası disketlerini virüslerden korumak için poşetleyip kolonyayla siliyor.

SİNEK KAÇMIŞ
Gümüshane'nin birilçesinde kömür ocaklarinin bilgisayari arizalanir. Yaklasik 200 km kadar öteden binbir güçlükleve yüksek meblaglarda ücretle bilgisayarci getirirler. Bilgisayarci 2-3 saat bilgisayarla basbasa bir odada kalir, bilgisayari tamir eder. Giderken sorarlar nesi varmis? Cevap: Beynine sinek kaçmis

DIR DE BAKALIM!
Bir gun bizim musterilerden birisi arariyor ve programa giremedigini soyluyor ve biz diyoruzki ekranda ne var hic bisi gozukmuyor dir de bakalim diyorsunuz adam telefonda size dir diyor :))

DIR
Birde baska adama dir de diyorsusunuz dir diyor sonra ne oldu diyorsunuz bisi olmuyor diyor bir daha dir de diyorsunuz ne oldu yine bisi yok ekrandakileri oku diyorsunuz adam iki tane yan yana dir yazmis enter'e basmamis boyle olaylar :))


MOUSE TIKLA
Isyerinde yeni mac kullanmaya baslayan bir kadin problemle karsilasir ve destek birimine telefon eder. Destek birimindeki arkadas telefonda yardim etmeye çalisir."Mouse ile ekrandaki programin üzerine tiklatin" der. Telefonden gelen ses "Tik Tik" Kadin mouse ile ekranin camina tiklamistir.



ENTER SATMADINIZ
Istanbul'da staj yaptigim bir sirkette sattigimiz programlar konusunda telefonla da bazen yardimlarda bulunurduk, bir gün Sedat telefonla karsi tarafi yönlendirmektedir. Karsi tarafta onun dediklerini yapar. Sedat simdi file'a bas der adam tiklar, simdi edit'e, daha sonra options falan bas dediginde adam bunlari çok güzel bir sekilde anlamaktadir ve yerine getirmektedir, daha sonra Sedat, simdi de ENTER'e bas der, ekranin basinda yaklasik bir dakika enter arayan dostumuz en sonunda bulamayip "siz bize enter satmamissiniz!" diyerek hakli tepkisini dile getirir.


BARDAK ALTLIĞI
Yeni bilgisayar kullanicilarindan biri, bilgisayar aldigi sirketin ucretsiz danisma hattini arayip soyle bir soru sorar: -Benim bilgisayarimin bardakligi kirildi da ne yapabilirim? Karsidaki gorevli: -Efendim bizim bilgisayarlarimizin orjinalinde bardak altligi falan yok. Belki aldiginiz araci kurumun promosyonudur. -Ama bilgisayar kasasina bitisikti... -Allah Allah, bi tarif edermisiniz. -Bilemiyom ama uzerinde "24x" yaziyordu.

PENCERELERİ KAPATIN
Garip ama gercek. Bir arkadasimdan dinlemistim. Bilgisayara yeni baslamis birisine telefonla yardimci olunmaktadir. Teknik servis elemani :
- Simdi bütün pencereleri kapatin. Müsteri:
- Biraz bekleyin lütfen. Biraz bekledikten sonra müsteri tekrar telefon basina gelir.
- Evin bütün pencerelerini kapattim. Ancak pencerelerle bilgisayarin ne alakasi var anliyamadim.

YAZICI
Bir IBM müşterisi dökümanı yazıcıya aktaramadığından şikayet etmiş. "Bilgisayar yazıcıyı görüyor mu?" sorusuna karşılık "Ekranı yazıcıya doğru çevirdim ama hala görmüyor" cevabını vermiş.

FAX
Dell şirketinin bir müşterisi bilgisayarının faks çekememesinden şikayet etmiş. 40 dakikalık bir telefon görüşmesi sonucunda adamın kağıdı monitöre dayayıp "Gönder" tuşuna bastığı ortaya çıkmış.

ANY TUŞU
Compaq "Press any key" komutunu "Press return key" şekline dönüştürmeyi düşünüyor. Neden? "Any" tuşu nerede sorusuna cevap vermekten baygınlık gelmiş.

TELEFONLARDA YASANAN BILGISAYAR SORUNLARI
- Siyah ekran cikti efendim...
- Yazın kullanıcı adinizi.
- Yazdim.
- Parolanizi da girin.
- Tamam.
- Garip karakterler akmaya başladığında klavyeden F7'ye basın.
- Elimle mi?
- Eee, siz bilirsiniz.
-----------------------------------------------------

- Ben bir imac kullanicisiyim.
- Buyrun hanfendi, sorun neydi?
- Benim CD sürücümden içeri sinek girdi.
- Anlayamadim efendim.
- imac'ime sinek kaçti.
- Peki ben telefondan ne yapabilirim sizce?
- Ama görüyorum, yürüyo içerde.
- Böcek ilaci falan sikin isterseniz...
- Bi sey olmaz mi?
- Bilmem, aslinda biz imac'e destek vermiyoruz pek, PC olsaydi yardimci olabilirdim.
------------------------------------------------------


- Benim büyük bir sorunum var, siz acaba eve hizmet veriyor musunuz?
- Eeoo, hayir? Burdan yardimci olmaya çalisayim...
- Ben Internet'e girmeye çalisinca bilgisayardan acayip sesler geliyor.
- Ne yaptiginizda geliyor o sesler?
- Baglan diyorum, telefon sesi geliyor, sonrada ciyakliyor.
- O modem sesidir efendim, o ses sizin modeminiz ve Türk.net modemi arasinda bir baglanti kuruldugu... (Sözümü keser)
- Yok yok, bozuk bu, siz iptal etmiim diye öyle diyosunuz... Benim hesabimi siler misiniz?
- Fakat bu bir sorun degildir, bu herkesin bilgis... (Yine sözümü keser)
- Ne yani, herkesin bilgisayarı gazi olan bebek gibi viyaklıyor mu, kimi kandırıyorsunuz Allah aşkına... Dolandırıcılar...
------------------------------------------------------------------------

- Efendim sizin modemler bana küfrediyo.- Anlayamadim efendim.
- Bunda anlayamayacak ne var, resmen küfrediyolar iste.
- Emin misiniz?
- Buyrun dinleyin (telefonu çevirme sesi, çalan telefon sesi, pesinden ana avrat küfür).
- Ee siz hangi numarayi aramistiniz bi kontrol edelim.
- 0... - 344 26 16.
- Bu sizin numaraniz mi?
- Hayir, aradigim numara.
- Beyefendi, o bizim numaramiz degil bir ev numarasi.
- Ben 10 gündür bu numaradan baglanmaya çalisiyorum ama...
- O zaman dogaldir küfretmesi.
-------------------------------------------------------------------------

- Benim sayfalarim gelmiyo.
- Şu an yurtdisi çikisimizi sağlayan uydudan kaynaklanan bir sorun var efendim.
- Bi ilgileniverseydiniz siz.
- Sey, uydu uzayda efendim.
- Haa, tamam o zaman.
------------------------------------------------------------------------

- Benim kredi kartimdan para çekilmis.
- Aylik hesap miydi?
- Evet.
- O zaman her ay basinda para çekilir efendim.
- Hani sinirsizdi lan bu...


- Iyi aksamlar, bilmem ne net.
- Iyi aksamlar birader, ben tam olarak 26 dakika 36 saniyedir Internet'e bagliyim ve haalaaaa hiçbir sey gelmiyor, daha ne kadar beklemem lazim acaba? (sinirli bir ton)
- Gelmiyor derken sayfalar mi açilmiyor beyfendi?
- Hayir kardesim, hiçbir sey olmuyor. Iste bak 27 dakka 53 saniye oldu, hâlâ yok. - Internet explorer'i açtiniz mi beyfendi?
- Nasil yani?
- Himm beyfendi, Internet'e girdikten sonra Internet explorer ya da Netscape programini çalistirarak web sayfalarini gezmeye baslamaniz lazim.
- Alala, Internet'e girince kendi baglamiyo yani.


- Sanirim makinam kilitlendi.
- Simdi söyle yapalim, ctrl-alt-delete.
- Hepsine ayni anda mi?
- Evet.
- Ama parmaklarim yetmiyo?
- Bakin önce ctrl'ye sol elinizin basparmagiyla, sonra sag elinizin basparmagiyla alt-gr'ye, sonra da sag elin isaret parmagiyla delete tusuna basiyorsunuz.
- ctrl'ye bastim, alt tusuna da simdi.
- Delete'e basicaksiniz.
- ctrl'den elimi çekeyim mi?
- Hayir efendim.
- Peki alt-gr'den?
- Hayir efendim dedim ya, hepsine ayni anda basiyo olmaniz gerekiyo.
- Daha kolay bir yolu yok mu?
- Var efendim, makinada reset yazan yere basin.
- Nerede o?
- Isterseniz ctrl alt delete'i deneyelim,basmaniz gerek, sadece bir tus kaldi.
- Tamam fisini çektim.
- Peki...
- Iyi aksamlar.
- Iyisi falan kalmadi beyfendi! Sinirden köpürüyorum, derhal iptal edin hesabimi!


- Buyrun, problem nedir hanimefendi?
- Bakin, birkaç gündür sizden aldigim paketle Internet'e giriyorum, bu arada arkadaslarim sürekli telefonumun mesgul oldugundan sikâyet ediyolar, önceleri anlayamadim, sonra saatlere bakinca, ne zaman sizin hesabinizi kullansam telefonumun mesgul oldugunu anladim!!
- Bu çok dogal hanimefendi, çünkü modeminiz telefonunuzu kullaniyor baglantiyi saglayabilmek için, bizimle bir ilgisi yok bunun, bütün baglantilarda ayni sey olur, hatta olmasi gereken de budur.
- Yok kardesim yok, siz benim Internet'te olmamdan faydalanıp telefon hattımı kullaniyosunuz.
- Öyle bi sey teknik olarak mümkün diil zaten hanimefendi, lütf...
- Iptal edin dedim, sorun çikarmadan iptal edin, ben de bu isi büyütmeden kapatiyim, yoksa kötü olacak sizin için.
- Hanimefendi siz bilirsiniz, fakat.



Teknik Servis : Sanirim DNS ayarlarinizda problem var. DNS kismina sunu yazabilir misiniz ? 195.174.18.1
Kullanici : Iyi de ekranda nokta çikmiyor.
Teknik Servis : Klavyeniz Ingilizce olabilir, birde c'ye basabilir misiniz ?
Kullanici : Bastim, simdi de 6 çikti.
Teknik Servis : 6 ? Nasil yani ?

20.11.98
Kullanıcı : Şey sizin DNS adreslerinde 195.174.18.1 yazarken 195'in 19'unu yazdim ancak 5 yazamiyorum...
Teknik Servis : Baştaki 0'i silin.

20.11.98
Kullanici : DNS numaranizi yazarken 195 yazdim ancak ikinci boslukta imleç hareket etmesine ragmen 174 yazamiyorum.
Teknik Servis : Keypaddeki Num Lock tusuna basin.

23.12.98
Kullanici : Iyi günler, az önce dial-up sifremi degistirmistik beraber.
Teknik Servis : Evet buyurun, sorun nedir?
Kullanici : Sizinle beraber sifremi degistirmeden önce bilgisayarim "lütfen bilgisayariniz kapanirken bekleyin" yazisindan hemen sonra kapaniyordu. Ama siz sifreyi degistirdikten sonra bu yazi ekranda çok bekliyor.
Teknik Servis : ?


11.01.99
Kullanici : Iyi günler, ICQ programinda isim ve telefon numaralarini nasil gizleyebilirim ?
Teknik Servis : ?

27.02.99
Kullanici : Iyi günler, evimi ariyorum mesgul çaliyor telefon. Karim Internete bagli da ondan mi mesgul telefon bir bakabilir misiniz ?
Teknik Servis : Hmmm...Peki beyefendi.

18.05.99
Kullanici : Iyi günler, sayfalariniza baglanamiyorum.
Teknik Servis : Iyi günler, su an uydu hattimizda bir sorun var, arkadaslar çözmek için çalisiyorlar.
Kullanici : Aaaa..yani arkadaslariniz su an uzayda mi ?
Teknik Servis : Ha?

19.05.99
Teknik Servis : Tamam, yeni baglanti ismini yazdiktan sonra Ileri butonuna tiklayin.
Kullanici : Tiklayamiyorum ama aktif degil.
Teknik Servis : Nasil olur hanfendi?

13.12.99
Teknik Servis : Sifrenizi küçük harflerle yazmalisiniz.
Kullanici : Benim sifrem 2084, onu da küçük rakamlarla mi yazmaliyim ?
Teknik Servis : Nasil yani????
Kullanici : Yani küçük rakamlarla mi yazmaliyim ?
Teknik Servis : ???????????

25.12.99
Teknik Servis : Tamam, simdi Bilgisayarim ikonuna çift tiklayin.
Kullanici : Açik kalsin mi ?
Teknik Servis : Ne açik kalsin mi efendim ?
Kullanici : Bilgisayar.
Teknik Servis : !!! ???


-Iyi günler. ….net. Ben hande?
-ya iyi günler.. sizin hatlarınızda bir sorun mu var?
-nedir efendim problem?
-numara düşmüyor, hepsini denedim bağlanamıyorum, şifre kabul olmuyor ama ödemeyi de yaptığımdan eminim..
-tamam ben kullanıcı adinizi alayım kontrol edeyim?
-hbu…
-aaa? amca??
-nasıl?
-benim ben hande !
-haa.. iyi güzel....


- merhaba hanimefendi, bana yardimci olabilir misiniz?
- tabii, probleminiz?
- ben internetten çikamiyorum
- efendim? anlayamadim nas..
- bakin bayan, ben internete bagliyim, simdi de çikmak istiyorum olmuyor?
- ne yapiyorsunuz efendim çikmak için?
- ne yapmam gerekiyor?
- baglantiyi gösteren ikona ters tiklayip disconnect deyin lütfen
- diyorum, bir seyler soruyor, enter'a basiyorum olmuyor
- beyefendi orada yanlislikla internetten çikmanizi engellemek için, emin olup olmadiginizi soruyor ve yanlislikla elinizin çarpmasi halinde kapanmamasi için, seçim Cancel yani iptal olarak belirlenmistir, siz okeye basmalisiniz
- e o zaman bilgisayar kapanmaz mi?
- hayir beyefendi, sadece baglantiniz kopar
- koparsa bi daha baglanabilirim degil mi?
- elbette efendim
- çok, çok tesekkür ederim hanimefendi
- bir sey degil efendim, görevimiz, iyi günler


- iyi günler hedenet
- iyi günler canim, bizim oglanin bi hesabi var, internete bakinayim dedim ben de, aktif falan diyor?
- tabii efendim hemen kontrol edelim hemen, kullanici kodunuzla pin numaraniz lütfen
- cep telefonumun mu?
- hayir efendim, bizdeki hesabinizin
- nerde yaziyor o?
- size bir zarf göndermistik orada yazmali
- aaaa, evet evet, bi sn su su su numara
- tesekkür ederim, kontrol ediyorum, evet efendim su anda hesabiniz aktif, ben düsürüyorum kullanan kisiyi, 10 dakika sonra tekrar deneyin lütfen
- nasil düsürüyorsunuz öyle?
- teknik bi islem efendim
- hayir söyleseniz de bi dahaki sefere biz yapsak, size de böyle zahmet vermesek?
- maalesef mümkün degil efendim
- e iyi hadi kolay gelsin
- iyig...
- ha? bacim neden 10 Dakka sonra deneyecez?
- hattan düsürdügümüz kullanicinin tekrar girmesini engellemek icin hesabiniz 10 dakika kullanima kapatilacak efendim
- iyi bi sey di mi bu?
- sizin açinizdan öyle efendim
- tamam o zaman, sagolasiniz
- siz sagolun efendim


- iyi aksamlar hodonet
- hanimefendi ayip diyil mi sizin bu yaptiginiz?
- nasil efendim anlayamadim?
- kiminle konusuyorsunuz kardesim saatlerdir ya?
- müsterilerimizle efendim, ulasamamis olmaniz dogal, çünkü baya yogun bi gün geçiriyoruz
- e ne hakkiniz var benim internete baglanacagim hatti mesgul etmeye?
- beyefendi siz yanlis numarayla baglanmaya çalisiyorsunuz sanirim, server numaralarimizla helpdesk numaralarimiz farklidir bizim
- bi de utanmadan müsteriyi kandirmaya çalisiyorsunuz di mi? bütün gün çene yapin, sonra da suçu müsteriye atin! ayip denen bi sey var ama!
(çotaaaa!)


- iyi aksamlar hebelenet
- iyisi falan kalmadi beyefendi! sinirden köpürüyorum, derhal iptal edin hesabimi!
- buyurun problem nedir hanimefendi?
- bakin, birkaç gündür sizden aldigim paketle internete giriyorum, bu arada arkadaslarim sürekli telefonumun mesgul oldugundan sikayet ediyorlar, önceleri anlayamadim, sonra saatlere bakinca, ne zaman sizin hesabinizi kullansam, telefonumun mesgul oldugunu anladim!!!
- bu çok dogal hanimefendi, çünkü modeminiz telefonunuzu kullaniyor baglantiyi saglayabilmek için, bizimle bir ilgisi yok bunun, bütün baglantilarda ayni sey olur, hatta olmasi gereken de budur:)
- yok kardesim yok, siz benim internette olmamdan faydalanip telefon hattimi kullaniyorsunuz
- öyle bir sey teknik olarak mümkün diyil zaten hanimefendi, lutf...
- iptal edin dedim, sorun çikarmadan iptal edin, ben de bu isi büyütmeden kapatayim, yoksa kötü olacak sizin için
- hanimefendi siz bilirsiniz fakat...
- hala konusuyor musunuz? lütfen iptal edin dedim, beni kabalastirmayin
- peki, ilgili birime bagliyorum ben, ayrilmayin..


- iyaks...
- ben sizden sikayetçiyim beyefendi!
- problem nedir, yardimci olmaya çalisayim?
- yok yok olmayacak bu böyle, sayenizde devasa telefon faturalarim oldu internete baglandigimdan beri.
- hanimefendi, standarttir o fiyatlar, ne kadar baglanirsaniz o miktarda bir ödeme yapmaniz gerekir telekom'a, biz ya da baska bir sirket, farketmez
- hayir sizinki pahali anladim ben


destek : buyurun nasil yardimci olabilirim
müsteri : ben bilgisayar kullanmasini bilmiyorum
destek : sorun degil ben yardimci olurum size internete mi baglanamiyorsunuz
müsteri : evet
destek : su an ne yaziyor ekranda
müsteri : Compaq
destek : o monitörün markasi efendim. monitörün üstünde degil ekranda yazani söyler misiniz
müsteri : durun açayim


müsteri : iyi günler internete baglanamiyorum (DNS ayarlari dahil bilumum ayarlar kontrol edilir, fark edilir ki kadinin makinasinda tcp/ip gibi bir protokol yoktur. Her neyse ekletilir, tabii karsinizdakine ekletebilmek yarim saatinizi almistir ve en sonunda alet Windows'98 CD'sini ister.)
ben : hanimefendi, elinizde Windows'98 cdsi vardir herhalde
müsteri : ha evet, olacakti, 1 sn...hah buldum.
ben : takin hanimefendi CD-ROM'a..
müsteri : hnn, o ne?
ben : hani üstünde tuslari olan, kulaklik girisi olan, açilip kapanan...
müsteri : tamam buldum ama bi sorun var
ben : nedir hanimefendi?
müsteri : bu CD nin yazili tarafi mi üste gelecek?
ben : diklemesine koyun hanimefendi...(mute mode)


müsteri : siyah ekran çikti efendim
destek : yazin kullanici adinizi
müsteri : yazdim
destek : parolanizi da girin
müsteri : tamam
destek : garip karakterler akmaya basladiginda klavyeden f7'ye basin
müsteri : elimle mi?
destek : eee siz bilirsiniz...


- hanimefendi ben internete baglanamiyorum..
(DNS ayarlarina bakilir, telefon numarasi, kullanici ismi vs vs
kontrol edilir bir sorun yoktur.)
- ee hala mi baglanamiyacam ben?
- beyefendi modem ayarlarinizi kontrol edelim bir de..
- ama ben modem almadim ki?
- modem almadiniz mi? ama modem olmadan internete baglanmaniz teknik açidan mümkün degil.
- ohoo sizde astiniz artik çizgiyi kardesim, hem paket aldik hem her ay para ödüyoruz bir de modem mi alicaz?!! bu ne açgözlülük biz kolay mi kazaniyoruz bu parayi!! (çotaaaa telefon kapatma efekti ve telefon yüzüme kapatilir.)


- alo iyi günler ben internete giremiyorum.
(Yine bütün ayarlar kontrol edilir her sey sorunsuzdur.)
- bir sorun görünmüyor tam olarak ne hata mesaji aldiginizi ögrenebilir miyim?
- www.internet.com yaziyorum ama oradan bir yere gidemiyorum.
-anladim... bir dakika sizi baska bir arkadasima bagliyorum o daha iyi yardimci olabilir.


- alo iyi günler
- nasil yardimci olabilirim?
- ben internete giremiyorum
- ne isletim sistemi kullaniyorsunuz?
- 33.600
- hayir beyefendi o modeminizin hizi..
- AA emin misiniz?
- söyle soriyim bilgisayari açtiginiz zaman sol alt kösede start butonu var mi?
- evet ama ona basinca bi sürü baska sey çikiyor bi Dakka sayicam..
(15 dakika boyunca run, help vs vs diye sayiklar)
- tamam efendim startin olmasi yeterli sordugum soru için..
- ee ne kullaniyor musum?
- Windows isletim sistemi kullaniyorsunuz.
- ama monitörüm macintosh?
- peki..


- müsteri : iyi aksamlar
- destek : iyi aksamlar nasil yardimci olabilirim
- müsteri : söyle yardimci olabilirsiniz
- destek : nasil ?
- müsteri : eeee yarismaya katilmak istiyorum
- destek : nasil ?
- müsteri : yarisma çeyiz veriyormussunuz
- destek : biz veriyormusuz öylemi ?
- müsteri : evet reklamlarda gösterdiler buzdolabi, çamasir makinasi, dikis makinasi veriyormussunuz
- destek : hangi kanalda çikti efendim bu reklam
- müsteri : atv de yalan rüzgarindan sonra
- destek : bizim böyle bir reklamimiz yok hanim efendi yanlis görmüs olabilirsiniz
- müsteri : lütfen .
- destek : yapabilecegim bir sey yok hanimefendi .
- müsteri : iyi aksamlar
- destek : iyi sanslar ! :)


- iyi günler siz herkesi internete bagliyor musunuz?
- nasil?
- mesela ben paket alsam internete baglanabilir miyim?
- eger bi bilgisayariniz, bir modeminiz ve bir telefon hattiniz varsa evet
- tamam ben bilgisayar aldiktan sonra arasam sizi yine sizinle görüsmem mümkün mü adiniz neydi?
- hande
- tamam arda bey ben sizi tekrar ariyacam tesekkürler byeee


- destek : iyi aksamlar nasil yardimci olabilirim
- müsteri : internet Ingilizce çikti
- destek : eger Ingilizce yazilmis sitelere girerseniz gayet normal efendim Ingilizce çikmasi gerekiyor zaten onlarin
- müsteri : ama ben kurulumda Türkçe seçtim
- destek : Internet Explorer gibi bir programin kurulumunda dil seçimini farkli yapmaniz görüntülemek istediginiz siteninde o dilde gelecegi anlamina gelmez ki ama
- müsteri : himim o zaman ben iptal ettirmek istiyorum
- destek : niçin efendim
- müsteri : Internet umdugum gibi bir sey çikmadi efendim
- destek : peki aktariyorum lütfen hatta kalin efendim




- iyi günler bi problemim vardi benim...
- buyurun hanimefendi yardimci olayim ben size, elimden geldigince
- internete baglanamiyorum ben!!
- bakalim nedir problem, ne yaziyor su an ekraninizda?
- göremiyorum ki, elektrikler kesik...
- elektrikler kesikse baglanamazsiniz ki hanimefendi, bilgisayar çalismaz
- e bu sey neye yariyor o zaman bilgisayara taktigimiz hani o isikli?
- modem o efendim
- tamam iste! beni internete bagliyacak olan sey di mi o?
- evet ama elektrikleriniz kesikmis, bilgisayar çalismadan nasil baglanabilirsiniz ki?
- e bu o seylerden diyil mi, hani elektrik kesikken de çalisiyor bilgisayar?
- hayir o ups efendim, bizimle bi ilgisi yok
- hep böyle yapiyorsunuz zaten, eksik mal satiyorsunuz, hani günün hangi saatinde istersem baglanirdim ben internete? böyle diyorsunuz sonra da problem çikinca bizimle bi ilgisi yok, yetti be!
- ama hanimefendi...
(çaaatttttt!)

müsteri : adiniz neydi sizin
destek : ozan efendim
müsteri : Okan
destek : hayir ozan
müsteri : ohan?
destek : (oha) ozan
müsteri : ogan
destek : bakin efendim zonguldakin z si ozan
müsteri : peki zogan bey
destek : ordu Zonguldak adana nigdeee
müsteri : benim problemim sizin adinizdan daha önemli zogan bey
destek : peki efendim neydi problem?
müsteri : ben iptal ettirmek istiyorum
destek : teknik bi probleminiz varsa yardimci olabilirim
müsteri : nasil yardimci olacakmissiniz ki aldiniz bi ton abone baglanamiyoruz iste
destek : su an bir yogunluk söz konusu degil efendim rahatça baglanabilirsiniz ama hata mesajini almam lazim
müsteri : nasil yogunluk yokmus bal gibi de yogunsunuz iste
destek : dedigim gibi bir yogunluk yok efendim
müsteri : nasil olmaz su hale bak çevir sesi bile yok.
destek : lütfen baglanmayi denemeden önce modeminize bi telefon hatti takar misiniz efendim.
müsteri : ozan bey yani o kadar yardimci oldunuz ki sarilip bi kez öpmek geldi içimden sizi
destek : ee tesekkürler efendim iyi aksamlar.
müsteri : bundan sonra ben hep sizi arayacagim kaça kadar ordasiniz siz
destek : çikmak üzereydim bende hanimefendi iyi aksamlar ( ee müsteri memnuniyeti de bi yere kadar)





destek : CD'yi yerlestirin lütfen
müsteri : tamam
destek : simdi otomatik bir ekran açilacak kapatin onu.
müsteri : kapattim
destek : ne görüyorsunuz efendim.
müsteri : hiç bir sey kapkaranlik.
destek : monitörünüzü açar misiniz lütfen .
müsteri : açtim
destek : simdi ekranda gördügünüz pencereyi kösesindeki çarpidan kapatin.
müsteri : ee siz de bi karar verin



- süper hizmet hatti [buyurun].....
- 56 milyon 573 bin 800
- bu ne efendim
- kullanici kodu
- tekrar alabilir miyim ?

- merhaba beyefendi hemen acil çözmemiz gereken bi sorun var
- buyurun yardimci olalim?
- ben internete baglanamiyorum, neden diyeceksiniz, bu pedal çalismiyor!
- hanimefendi ben sizi derhal baska bi arkadasa aktariyorum, o yardimci olsun diger hattim çaliyor iyi günleerrr





- ben internet oynamak istiyorum
- nasil efendim?
- internet iste, bas baya
- bagli misiniz efendim?
- ne demek bagli misiniz? o modem midir nedir taktirdiniz ya iste onu bilgisayara!
- tamam efendim ama gerekli islemi yapip internete baglandiniz mi?
- nedir gerekli islem?
- orda daylap netvörking var, telefon ikonu olacak üstünde ona tiklayin
- tam olarak ne olacak ona tiklayinca?
- sizin bilgisayariniz telefon hattinizi kullanarak, modem aracigiyla bizimkini arayacak, sonra ana makineden cevap gelince, ikisi arasinda bir baglanti olusacak, internete baglanmis olacaksiniz, sonra istediginiz siteye girebileceksiniz, chat yapabileceksiniz, daha...
- tamam tamam vazgeçtim oynamiyorum ben, uzun ismis bu!


- buyurun beyefendi ben Aysu nasil yardimci olabilirim?
- canim sikildi sohbet etmek istiyorum ben
- irc ye gireceksiniz yani? yardimci oliyim
- yok ya, muhabbet etsek diyorum söyle inceden?
- beyefendi ben sizi Abdurrezzak beye aktarayim, benim diger hattim çaliyo...(çotaaaa!!!)


- müsteri : eee bizim çocuk kötü sayfalara girmis de ben bu adres yazdigimiz satirlardaki yerleri silmek istiyorum nasil silebilirim ?
- destek : (euhuhe) peki efendim netscape mi Explorer mi kullaniyorsunuz ?
- müsteri : netscape...
(euhhua koptum ya hep çocuklara atiyorlar bu suçu sen porno sitelere gir gir ondan sonra çocuk kötü yerlere girmis... adi üstünde, o çocuk nerden bilsin ulan utanmaz ..)
- evet efendim ordan siliyorsunuz ...


müsteri: beyefendi bilgisayarimin CD kapaa açilip kapaniyor, ekranda da terbiyesiz mesajlar çikiyor
ben: hahahaha bilgisayariniza girmisler..(aha naapiyom lan ben)
müsteri: bana mi gülüyorsunuz?
ben: eee pardon yani sey trojan denilen bir program var.....


ben: uydularimizda bir sorun var beyefendi
müsteri: sikayetçiyim beyefendi süpervizörünüzle görüsmek istiyorum,ayrica siz benim kim oldugumu bilmiyorsunuz..
ben: bi saniye beyefendi (o sirada yanimdan geçmekte olan çay kahve kola departmani baskani
Oguz abi)
ben: Oguz abi Allah'ini seversen suna süpervizör ayaana uyduda sorun var de
oguz abi: iyi günler beyefendi su anda uydularimizdan kaynaklanan geçici bir sorun var
müsteri: ne zaman geçer??
oguz abi: hala çalisiyoruz en kisa sürede sorun çözülecek
müsteri: peki

Comments

3 yorum to "komik bilgisayar esprileri"
  1. hahaha:) çok güldüm yaw

  2. harbiden de çoq komıkmış la :):):)

  3. Çok komik gulgul oldmm:D=D

Speak Your Mind